Nowy przystanek Radom Południowy nabiera kształtów – zbliża się duża zmiana dla pasażerów

Na radomskim Południu trwa budowa nowego przystanku kolejowego oraz kładki, która połączy dwa osiedla – Południe i Godów. Inwestycja ma kosztować około 16 milionów złotych, a jej zakończenie planowane jest na połowę przyszłego roku. Dla mieszkańców oznacza to lepszy dostęp do kolei, ale też kilka tygodni utrudnień.

Kładka połączy osiedla i ułatwi codzienne dojście do pociągów

Miasto realizuje budowę kładki pieszej, która ma połączyć dwie części Radomia przecięte torami. Powstaną pochylnie dla wózków, windy oraz szerokie przejścia dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Obecnie wykonawca przygotowuje fundamenty i zbrojenia pod filary konstrukcji – zarówno od strony ulicy Sycyńskiej, jak i Krynickiej, gdzie mieści się zaplecze budowy. Po zakończeniu zbrojeń rozpocznie się betonowanie. Wzdłuż torów stoją już pionowe ścianki przyszłych peronów, co wyraźnie pokazuje tempo prac. Nowa kładka ma być nie tylko funkcjonalna, ale również estetyczna – wpisze się w przestrzeń, która dotąd była trudna do pokonania pieszo.

Komunikacja zastępcza i przerwa w ruchu pociągów

Budowie przystanku towarzyszą prace torowe na odcinku Radom–Tomaszów Mazowiecki. Od 13 do 22 października ruch pociągów między Radomiem Krychnowice a Radomiem Głównym zostanie wstrzymany. W tym czasie wykonawca zajmie się regulacją torów i wymianą sieci trakcyjnej. Za pociągi Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pojadą autobusy zastępcze, natomiast skład Intercity „Koziołek” skierowany zostanie na trasę okrężną przez łącznicę Rożki–Wolanów. Dla pasażerów oznacza to konieczność zmiany przyzwyczajeń, ale też nadzieję, że po zakończeniu prac podróżowanie po regionie stanie się wygodniejsze.

Przystanek z udogodnieniami dla każdego

Nowy przystanek Radom Południowy ma być w pełni dostępny dla wszystkich użytkowników. Pojawią się windy, system informacji pasażerskiej i specjalne rozwiązania dla osób o ograniczonej mobilności. Zatrzymywać się tu będą zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Inwestycja ma połączyć codzienną funkcjonalność z nowoczesnym standardem podróżowania – a dla południowych dzielnic Radomia stanie się symbolicznym „wejściem do miasta” z torów kolejowych.